Saturday, March 14, 2009

HaaaaaH!!!!!


kesunyian telah membawa ku ke suatu alam yang bernama muhasabah.....

muhasabah diri...... 23 tahun ku menjejakkan kaki ke alam fana sebagai jambatan ke alam baqa. HAH...berdosanya aku kepada-Mu Ya Tuhan...aku telah menzalimi diriku sendiri

(tanpa ku sedari)!!!!!


andai dihitung dengan buih dilautan + bintang dilangit + gunung-ganang di dunia+ segala isi alam nescaya tak terhitung sehingga tiada lagi yang hendak ku bandingkan...... sedangkan pahala yang ku lakukan secebis cuma....




hatiku sangat terluka...... mengapa sebelum aku melakukan kezaliman aku tidak berfikir panjang..... andai ku dapat putarkan waktu.... ingin sekali ku ubah sejarah hidupku.....



masih ada harapan lagi kah untukku?????


sesungguhnya Allah maha pengampun lagi maha penyanyang.....

Dia sentiasa memberi peluang kepada hambanya untuk bertaubat. Firman Allah Subhanahu wa Ta'ala di dalam surah Az-Zumar, ayat 53, telah memberi harapan baru padaku......



firman Allah S.W.T yang bermaksud:



"Hai hamba-hambaKu yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."


("Ya Allah aku tak layak masuk syurga Mu, namun ku tak mampu menahan api neraka Mu. Terimalah taubatku ampunilah aku.")

No comments:

Post a Comment